دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب
مقام عدم در هستی شناسی بنیادین هیدگر
استاد راهنما:
دکتر احمدعلی حیدری
استاد مشاور:
دکتر رضا سلیمانحشمت
بهمن 1391
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
مقدمه 1
بخش اول: تأملاتی در باب عدم 4
- درک عام و معمول ما از عدم 4
- معانی چهارگانهی عدم 5
- تاریخچهی عدم 7
- نیستی در تفکر پارمنیدس 7
- عدم و نفی در تفکر هگل 11
- عدم و نیستانگاری در نیچه 15
- مراد هیدگر از معنای وجود و عدم چیست؟ 18
بخش دوم: مقام عدم در اندیشهی هیدگر 22
مقدمه 22
- عدم در سایهی پرسش معنادار از وجود در هستیشناسی بنیادین هستی و زمان 23
مقدمه 23
- هستیشناسی و هستیشناسی بنیادین 24
- از سوژه به دازاین 31
- ترسآگاهی، افشاکنندهی حقیقت عدمی وجود انسان و منادی اصالت 40
نتیجهگیری 64
- عدم و پرسش از آن در مابعدالطبیعه چیست؟ 69
مقدمه 69
- عدم و تفاوت هستیشناختی در مابعداطبیعه چیست؟ 71
- رابطهی ترسآگاهی و عدم در مابعدالطبیعه چیست؟ 76
نتیجهگیری 85
- عدم در تفکر هیدگر متأخر 91
بخش سوم: هیدگر و و آیین بودا 95
- عدم در ساحت اندیشهی آیین بودا 95
- عدم هیدگر در آینهی اندیشهی آیین بودای ماهایانا 97
- رابطهی میان هیدگر، آیین بودا و بومشناسی عمقی 101
جمعبندی 104
فهرست منابع 107
پیوستها 111
مقدمه
در ابتدای این رساله شاید انتظار آن باشد که سخنی در باب زندگی مارتین هیدگر[1] به میان آید. با این وجود نگارنده دیدگاه این متفکر بزرگ آلمانی را، که جستجو در زندگی شخصی فیلسوفان را برای دریافت فلسفهی آنها خالی از فایده میدانست (احمدی، 1388، ص16)، محترم شمرده و کاوش در فلسفهی او را با نظر به زندگی شخصی او آغاز نمیکند. تصدیق این مطلب را به سادگی میتوان از میان جملات خود او درک کرد، آنجاییکه دربارهی زندگی ارسطو به شاگردانش گفت: «او به دنیا آمد، کار کرد، و مرد» (به نقل از احمدی، 1388، ص16).
برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1